Kolla!

måndag 30 maj 2011

Vill du gå en datakurs??

Till hösten kommer jag att ha fler datakurser.

Min tanke är att ha en grundkurs, kanske redan i sommar, då man går 3 förmiddagar och lär sej de absoluta grunderna för att använda datorn.
Vi kommer tex ta upp tangentbordets viktigaste knappar förutom bokstäverna. "Hur byter jag rad?" "Hur får jag stor/liten bokstav?" "Hur får jag symbolen @ eller µ eller ü?"
Detta är jättelätt för vissa men svårt för andra och jag kan säga att det är inte alla datoranvändare som vet hur man gör just ü vilket är superenkelt!
Kommer även att ha temakurser som tex "Att göra ett dokument", "Excel i vardagen", "Möt dina vänner på nätet". Ja, listan kan göras lång och jag hoppas att många är intresserade av att lära sej hur man handskas med datorn.
Jag säger som man säger i USA: "Safety first!" "Säkerheten framför allt!"
Surfa säkert!

Jag har kontakt med min skola, Tärna Folkhögskola, angende detta, eftersom de har en mycket bra datorsal och fina datorer, så det är troligtvis där vi kommer att vara.
Är du intresserad så maila mej på camillhaf@gmail.com

Vill önska dej allt gott!

Camillha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar