Kolla!

onsdag 4 maj 2011

Första bonusträffen

Vi skulle ha haft första bonusträffen förra veckan, men då var jag sjuk, feber och ont i huvudet. Men idag blev det av!
Vi trotsade snö, hagel och regn och kom till Tärna Folkhögskola idag.
Det stora temat idag var "backup" säkerhetskopiering.

Vi fick oväntat besök idag... tyvärr hade vi inget kaffe att bjuda på...
De var från... någon skola... kommer inte på vilken, just nu men jag lägger in det när jag kommer på det /får reda på det.
De kom och besökte oss tillsammans med rektorn mitt under lektionen. De tog lite kort och jag berättade om Smartboard, ja, det JAG kan med den i allafall. 
Trevligt med besök!

Jag frågade klassen om vad de vill att jag ska ta upp nästa gång, alltså sista gången. Jag frågade om de ville ha en uppgift att jobba med, eller leka lite och ställa frågor, men de ville att jag skulle berätta och lära dem. OK! Jag kan berätta! Inga problem! Jag har ju roligt!!

Jag hade gjort ett kompendium över hur man kan skydda sig mot spam.
Hoppas att de får nytta av vad jag lär dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar